Упровадження корпоративної соціальної відповідальності в умовах інтеграції з інформаційною системою управління підприємством

Рейтинг користувача:  / 0
ГіршийКращий 

Authors:


Р.М.Волчек*, orcid.org/0000-0002-3741-1458, Одеський національний економічний університет, м. Одеса, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Г.О.Москалюк, orcid.org/0000-0002-9810-0522, Одеський національний економічний університет, м. Одеса, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Л.В.Галан, orcid.org/0000-0002-4118-9255, Державний університет інтелектуальних технологій і зв’язку, м. Одеса, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

О.М.Данчева, orcid.org/0000-0003-4125-6718, Одеський національний економічний університет, м. Одеса, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її., Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

* Автор-кореспондент e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.


повний текст / full article



Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu. 2024, (1): 154 - 161

https://doi.org/10.33271/nvngu/2024-1/154



Abstract:



Мета.
Розробити рекомендації щодо впровадження стратегії корпоративної цифрової відповідальності (КЦВ), спрямованої на підвищення рівня інтеграції корпоративної соціальної відповідальності (КСВ) і інформаційних систем (ІС) компанії. Розробити математичну модель узгодження рішень щодо КСВ і виробничої та бізнес-діяльності компаній.


Методика.
Запровадження методів: логічного узагальнення дозволило запропонувати визначення КЦВ, що буде адаптоване до українських реалій; аналізу й синтезу ‒ вказати на необхідність інтеграції КСВ з ІС; порівняльного аналізу ‒ визначити напрями, задачі та вимоги до впровадження КЦВ; логічного абстрагування ‒ обґрунтувати необхідність уведення стратегії реалізації впровадження КЦВ, розробити її етапи, задачі та мету кожного з етапів. Методи математичного аналізу ‒ розробити математичну модель узгодження управлінських рішень.



Результати.
Запропоновано визначення КЦВ, адаптоване до українських реалій, що стало концептуальною основною представленого дослідження. Обґрунтована необхідність інтеграції КСВ та ІС і формування нового механізму – КЦВ як результату еволюції КСВ. Визначені напрями, задачі, вимоги для впровадження КЦВ. Обґрунтована необхідність упровадження стратегії реалізації КЦВ, розроблені її етапи, задачі та цілі кожного з етапів. Вказано, що інтеграція КСВ та ІС може відбуватися ітераційним чином, із набуванням менеджментом досвіду та знаходженням оптимальних методів та інструментів.


Наукова новизна.
Розроблена математична модель, що дозволить не тільки узгоджувати різнопланові управлінські рішення, але й прогнозувати їх короткострокові та довгострокові результати.


Практична значимість.
Запропонований підхід формування стратегії КЦВ збільшить ефективність КСВ і покращить інтеграцію КСВ та ІС. Розроблена математична модель дозволить не тільки вирішити задачу узгодження управлінських рішень, але й допоможе ощадливо витрачати ресурси ІС та прискорити отримання результатів.


Ключові слова:
менеджмент, корпоративна соціальна відповідальність, інформаційні системи, математична модель

References.


1. Matrosova, L. (2019). The development of the conception of the corporate social responsibility (CSR) of business in Ukraine. Market infrastructure, 33, 194-201. https://doi.org/10.32843/infrastruct33-29.

2. Zozuľaková, V., & Orbik, Z. (2019). Corporate social and digital responsibility. Management Systems in Production Engineering, 27(2), 79-83. https://doi.org/10.1515/mspe-2019-0013.

3. Hanelt, A., Bohnsack, R., Marz, D., & Antunes Marante, C. (2021). A systematic review of the literature on digital transformation: Insights and implications for strategy and organizational change. Journal of Management Studies, 58(5), 1159-1197. https://doi.org/10.1111/joms.12639.

4. Atanasov, A., Chipriyanova, G., & Krasteva-Hristova, R. (2023). Integration of Digital Technologies in Corporate Social Responsibility (CSR). A Systematic Literature Review and Bibliometric Analysis. Journal of Risk and Financial Management, 16, 373. https://doi.org/10.3390/jrfm16080373.

5. Hakimi, A., Boussaada, R., & Karmani, M. (2023). Corporate social responsibility and firm performance: a threshold analysis of European firms. European Journal of Management and Business Economics, 2(24). https://doi.org/10.1108/EJMBE-07-2022-0224.

6. Fenech, R., Baguant, P., & Ivanov, D. (2019). The changing role of human resource management in an era of digital transformation. Journal of Management Information and Decision Sciences, 22(2), 166-175.

7. Vasyltsiv, T., Lupak, R., & Rudkovsky, O. (2019). Directions and means of improving social responsibility of enterprise in Ukraine. Ekonomika ta Derzhava, 5, 4. https://doi.org/10.32702/2306-6806.2019.5.4.

8. Yevstakhevych, A. (2021). Large enterprises of Ukraine, sustainable development and social responsibility: transparency in times of crisis. Law, Business and Sustainability Herald, 1(1), 14-22. https://doi.org/10.46489/lbsh.2021-1-1-2.

9. Mihale-Wilson, C., Hinz, O., van der Aalst, W., & Weinhardt, C. (2022). Corporate Digital Responsibility. Business Information Systems Engineering, 64(2), 127-132. https://doi.org/10.1007/s12599-022-00746-y.

10. Mueller, B. (2022). Corporate Digital Responsibility. Business & Information Systems Engineering, 64(5), 689-700. https://doi.org/10.1007/s12599-022-00760-0.

11. Elliott, K., Price, R., Shaw, P., Spiliotopoulos, T., Ng, M., Coopamootoo, K., & van Moorsel, A. (2021). Towards an Equitable Digital Society: Artificial Intelligence (AI) and Corporate Digital Responsibility (CDR). Society, 58, 179-188. https://doi.org/10.1007/s12115-021-00594-8.

12. Van der Aalst, W. M. P., Bichler, M., & Heinzl, A. (2017). Responsible Data Science. Business and Information Systems Engineering, 59(5), 311-313. https://doi.org/10.1007/s12599-017-0487-z.

13. De Ruiter, M., Schaveling, J., Ciulla, J. B., & Nijhof, A. (2018). Leadership and the Creation of Corporate Social Responsibility: An Introduction to the Special Issue. Journal of Business Ethics, 151, 871-874. https://doi.org/10.1007/s10551-018-3883-5.

14. Lobschat, L., Mueller, B., Eggers, F., Brandimarte, L., Diefenbach, S., Kroschke, Mi., & Wirtz, J. (2021). Corporate digital responsibility. Journal of Business Research, 122, 875-888. https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2019.10.006.

15. Herden, C. J., Alliu, E., Cakici, A., Cormier, T., Deguelle, C., Gambhir, S., …, & Schons, L. (2021). “Corporate Digital Responsibility”. New corporate responsibilities in the digital age. Nachhaltigkeits Management Forum, 29, 13-29. https://doi.org/10.1007/s00550-020-00509-x.

16. Chen, L., & Chen, Y. (2023). A Metaorganizations Perspective on Digital Innovation and Corporate Social Responsibility: Evidence from China. Sustainability, 15(14), 11031. https://doi.org/10.3390/su151411031.

17. Salehi, M., & Alkhyyoon, H. (2022). The relationship between managerial entrenchment, social responsibility, and firm’s risk-taking and shareholders’ activity. Social Responsibility Journal, 18, 1035-1049. https://doi.org/10.1108/SRJ-10-2019-0339.

18. Trushkina, N., & Rynkevych, N. (2020). Modernization of organizational culture of enterprises in the epoch of digital transformations. Agricultural and Resource Economics: International Scientific E-Journal, 6(2), 144-173. https://doi.org/10.51599/are.2020.06.02.09.

19. Isensee, C., Teuteberg, F., Griese, K.-M., & Topi, C. (2020). The relationship between organizational culture, sustainability, and digitalization in SMEs: A systematic review. Journal of Cleaner Production, 275, 122944. https://doi.org/10.1016/j.jclepro.2020.122944.

20. Khin, S., & Ho, T. C. (2018). Digital technology, digital capability and organizational performance: A mediating role of digital innovation. International Journal of Innovation Science, 11, 177-195. https://doi.org/10.1108/IJIS-08-2018-0083.

21. Semenets-Orlova, I., Shevchuk, R., Plish, B., Moshnin, A., Chmyr, Y., & Poliuliakh, R. (2022). Human-centered approach in new development tendencies of value-oriented public administration: Potential of education. Economic Affairs, 67(5), 899-906. https://doi.org/10.46852/0424-2513.5.2022.25.

22. Semenets-Orlova, I., Rodchenko, L., Chernenko, I., Druz, O., Rudenko, M., & Poliuliakh, R. (2022). Requests for Public Information in the State Administration in Situations of Military Operations. Anuario De La Facultad De Derecho. Universidad De Extremadura, 38, 249-270. https://doi.org/10.17398/2695-7728.38.249.

23. Zayed, N. M., Edeh, F. O., Darwish, S., Islam, K. M. A., Kry­shtal, H., Nitsenko, V., & Stanislavyk, O. (2022). Human resource skill adjustment in service sector: Predicting dynamic capability in post COVID-19 work environment. Journal of Risk and Financial Management, 15(9), 402. https://doi.org/10.3390/jrfm15090402.

24. Oberascher, L., Ploder, C., Spiess, J., Bernsteiner, R., & Van Kooten, W. (2023). Data Storytelling to Communicate Big Data Internally – a Guide for Practical Usage. European Journal of Management Issues, 31(1), 27-39. https://doi.org/10.15421/192303.

25. Kuznetsov, A., Gorbenko, Y., Kolovanova, I., Smirnov, S., Perevozova, I., & Kuznetsova, T. (2021). Output Feedback Encryption Mode: Periodic Features of Output Blocks Sequence. In: Radivilova, T., Ageyev, D., Kryvinska, N. (eds) Data-Centric Business and Applications. Lecture Notes on Data Engineering and Communications Technologies, 48. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-030-43070-2_27.

 

Попередні статті з поточного розділу:

Відвідувачі

6319837
Сьогодні
За місяць
Всього
847
55029
6319837

Гостьова книга

Якщо у вас є питання, побажання або пропозиції, ви можете написати їх у нашій «Гостьовій книзі»

Реєстраційні дані

ISSN (print) 2071-2227,
ISSN (online) 2223-2362.
Журнал зареєстровано у Міністерстві юстиції України.
Реєстраційний номер КВ № 17742-6592ПР від 27.04.2011.

Контакти

49005, м. Дніпро, пр. Д. Яворницького, 19, корп. 3, к. 24 а
Тел.: +38 (056) 746 32 79.
e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Ви тут: Головна Архів журналу за випусками 2024 Зміст №1 2024 Упровадження корпоративної соціальної відповідальності в умовах інтеграції з інформаційною системою управління підприємством