Фінансово-облікове забезпечення маркетингових стратегій енергоефективності вугільних шахт

Рейтинг користувача:  / 0
ГіршийКращий 

Authors:


С. Ф. Смерічевський, orcid.org/0000-0003-2102-1524, Національний авіаційний університет, м. Київ, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Т. Д. Косова, orcid.org/0000-0002-1859-0542, Національний авіаційний університет, м. Київ, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

О. В. Трифонова, orcid.org/0000-0003-2283-6258, Національний технічний університет «Дніпровська політехніка», м. Дніпро, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

О. С. Безгіна, orcid.org/0000-0002-0568-4806, ТОВ «ДТЕК Енерго», м. Київ, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Г. В. Соломіна, orcid.org/0000-0003-0917-7999, Міжрегіональна академія управління персоналом, м. Київ, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.


повний текст / full article



Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu. 2022, (1): 163 - 169

https://doi.org/10.33271/nvngu/2022-1/163



Abstract:



Мета.
Визначення підходів до вдосконалення фінансово-облікового забезпечення маркетингових стратегій як підсистеми енергетичного менеджменту вугільних шахт.


Методика.
Теоретична формалізація системи енергетичного менеджменту вугільних шахт на основі вимог ДСТУ та ISO. Емпіричне узагальнення витрат на електроенергію за даними управлінської звітності п’ятнадцяти шахт Донецького вугільного басейну протягом десятирічного періоду, приведення їх у зіставний вигляд на основі індексів цін виробників промислової продукції у сфері постачання електроенергії. Оцінка результативності функціонування енергетичного менеджменту вугільних шахт шляхом розрахунку їх індивідуального й галузевого потенціалу, ренкінгів питомих витрат на електроенергію та відносного потенціалу енергоефективності.



Результати.
Систематизовані фактори зовнішнього та внутрішнього середовища, що впливають на енергоефективність вугільних шахт. Узагальнені вимоги до інструментів збільшення енергоефективності: енергоменеджменту, енергомаркетингу, енергообліку, енергоаналізу, енергоаудиту, енерго- та фінансового планування. Розроблено й реалізовано на практиці методичний підхід до визначення індивідуального та галузевого потенціалу енергоефективності вугільних шахт, отримані кількісні оцінки їх рівня та варіабельності.


Наукова новизна.
Застосовано системний підхід до класифікації видів енергетичного аудиту вугільних шахт за такими ознаками: за фазами функціонування об’єктів аудиту, за характером, за охватом об’єктів аудиту, за методами проведення, за колом охоплюваних питань, за предметами. Виявлені причинно-наслідкові зв’язки між індивідуальним ренкінгом енергоефективності та індивідуальним потенціалом енергоефективності вугільних шахт, формалізована функція залежності загальних ренкінгів вугільних шахт і галузевих потенціалів їх енергоефективності. Застосовано динамічний підхід до визначення об’єктів фінансово-облікового забезпечення маркетингових стратегій вугільних шахт у формі розвитку потенціалу енергоефективності.


Практична значимість.
Обґрунтовані рекомендації з розробки основного програмного документу з енергетичного менеджменту вугільних шахт у формі «Наказу про енергетичну політику», що визначатиме ключові індикатори енергоефективності, відповідальність за їх досягнення. Запропоноване змістовне наповнення його розділів: «Енергетичний облік, аналіз і аудит», «Маркетингове забезпечення енергетичної політики», «Фінансово-інвестиційне забезпечення енергетичної політики».


Ключові слова:
фінансове та облікове забезпечення, маркетингові стратегії, енергоефективність, вугільні шахти

References:


1. Somov, D. (2018). The functional approach to strategic management. Economic Annals-XXI, 171(5-6), 19-22. https://doi.org/10.21003/ea.V171-03.

2. Wang, Y., Lei, Y., & Wang, S. (2020). Green Mining Efficiency and Improvement Countermeasures for China’s Coal Mining Industry. Frontiers in Energy Research, 3. https://doi.org/10.3389/fenrg.2020.00018.

3. Kecojevic, V., Vukotic, I., & Komljenovic, D. (2014). Production, Consumption and Cost of Energy for Surface Mining of Bituminous Coal. Mining Engineering66(1), 51-57.

4. Bogunovic, D., Kecojevic, V., Lund, V., Heger, M., & Mongeon, P. (2009). Analysis of energy consumption in surface coal mining. Society for mining, metallurgy and exploration, 326, 79-87.

5. Efremenko, V., Belyaevsky, R., & Skrebneva, E. (2017). The Increase of Power Efficiency of Underground Coal Mining by the Forecasting of Electric Power Consumption. E3S Web of Conferences. The Second International Innovative Mining Symposium, 21, 02002. https://doi.org/10.1051/e3sconf/20172102002.

6. Kambur, O. L., & Petrishchenko, N. A. (2018). Marketing of energy saving in enterprises. Efektyvna ekonomika, 9. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/efek_2018_9_28.

7. Kubyshyna, N. S., & Tsapuk, O. Y. (2013). Formation of the marketing mechanism of innovative developments in the energy saving market. Ekonomichnyi visnyk Natsionalnoho tekhnichnoho universytetu Ukrainy «Kyivskyi politekhnichnyi instytut», 10, 369-373.

8. Katsedan, A. V. (2013). Formation of marketing strategy of an energy company in a competitive relationship. Modeliuvannia rehionalnoi ekonomiky, 1, 71-83. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/Modre_2013_1_10.

9. Smirnov, S. O., & Guillermo, T. V. (2015). Methodological platform for the formation of organizational and information mechanism of marketing promotion of energy-saving technologies. Biznes Inform, 7, 311-315.

10. Pogodayev, S. E. (2013). Marketing of works as a source of the new hybrid offerings in widened marketing of goods, works and services. Journal of Business and Industrial Marketing, 28(8), 638-648. https://doi.org/10.1108/JBIM-04-2012-0069.

11. Guillermo, T. V. (2016). Formation of a system of integrated marketing communications, promotion of energy saving measures. Ekonomika. Finansy. Pravo, 5, 7-11.

12. Smirnov, S. O., Levkovich, O. V., & Tsinovnik, A. E. (2016). Economic and marketing efficiency of energy saving technologies. Ekonomichnyi prostir, 115, 236-244.

13. Regulation (EU) 2017/1369 of the European Parliament and of the Council of 4 July 2017 setting a framework for energy labelling and repealing Directive 2010/30/EU (2017). Retrieved from https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=CELEX:32017R1369.

14. Zakladny, O. O., & Zakladny, O. M. (2013). Means of diagnostic audit of energy efficiency as an element of building an energy management system. Enerhetyka, 2, 44-50.

15. ISO/CD 50006.3 Energy management systems – Evaluating Energy Performance using Energy Baselines and Energy Performance Indicators (n.d.). Retrieved from https://www.iso.org/standard/79367.html.

16. ISO 50001:2018. Energy management systems – Requirements with guidance for use (n.d.). Retrieved from https://www.iso.org/standard/69426.html.

17. Dzhedzhula, V. V. (2013). Energy audit as a means of ensuring energy efficiency of industrial enterprises. Visnyk Odeskoho Natsionalnoho Universytetu. Ekonomika, 18(3(1)), 123-125.

18. Yakobchuk, V. P., Tishchenko, S. V., & Yarosh, S. V. (2016). Theoretical and methodological foundations of energy audit. Ahrosvit, 7, 51-56.

19. Smerichevskyi, S. F., & Biezghina, O. S. (2015). Approaches to improving the energy efficiency of a coal mining enterprise. Modern Ukraine in a global environment: strategic guidelines for economic development: monograph. Dnipro.

20. DTEK (n.d.). Retrieved from https://dtek.com/investors_and_partners/reports.

 

Попередні статті з поточного розділу:

Відвідувачі

6322947
Сьогодні
За місяць
Всього
989
58139
6322947

Гостьова книга

Якщо у вас є питання, побажання або пропозиції, ви можете написати їх у нашій «Гостьовій книзі»

Реєстраційні дані

ISSN (print) 2071-2227,
ISSN (online) 2223-2362.
Журнал зареєстровано у Міністерстві юстиції України.
Реєстраційний номер КВ № 17742-6592ПР від 27.04.2011.

Контакти

49005, м. Дніпро, пр. Д. Яворницького, 19, корп. 3, к. 24 а
Тел.: +38 (056) 746 32 79.
e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Ви тут: Головна Архів журналу за випусками 2022 Зміст №1 2022 Фінансово-облікове забезпечення маркетингових стратегій енергоефективності вугільних шахт