Витрати енергії електромобіля з урахуванням топології маршруту

Рейтинг користувача:  / 0
ГіршийКращий 

Authors:


О.С.Бешта, orcid.org/0000-0002-4648-0260, Національний технічний університет «Дніпровська політехніка», м. Дніпро, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

О.О.Бешта, orcid.org/0000-0001-6397-3262, Національний технічний університет «Дніпровська політехніка», м. Дніпро, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

С.С.Худолій, orcid.org/0000-0003-2342-1556, Національний технічний університет «Дніпровська політехніка», м. Дніпро, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Т.О.Халаімов*, orcid.org/0000-0002-0171-8503, Національний технічний університет «Дніпровська політехніка», м. Дніпро, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

В.С.Федорейко, orcid.org/0000-0001-5822-3002, Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, м. Тернопіль, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

* Автор-кореспондент e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.


повний текст / full article



Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu. 2024, (2): 104 - 112

https://doi.org/10.33271/nvngu/2024-2/104



Abstract:



Мета.
Визначення впливу фактору топології маршруту на витрати механічної роботи електромобіля – є головним завданням даної роботи. Вплив визначається за допомогою розрахунку витрат механічної роботи при русі електромобіля з урахуванням рекуперації енергії. Завдання також включає оцінку сил, що діють на електромобіль на прикладі Nissan Leaf AZEO 2014 року випуску.


Методика.
У роботі використовується математична модель, що оцінює кількість механічної роботи, необхідної для подолання одного з обраних маршрутів, з урахуванням рекуперації енергії. Оцінка виконується за допомогою найбільш розповсюдженого стандартизованого циклу WLTC class 3b.


Результати.
Результатом дослідження є розроблена математична модель, що дозволяє ефективно оцінити обсяг механічної роботи для подолання заданого маршруту й можливу енергію рекуперації. Запропонована методика дозволяє визначити найбільш економічний маршрут руху, із прокладених від початкової точки до пункту призначення, з урахуванням витрат механічної енергії.


Наукова новизна.
Дано опис основних складових, що впливають на споживання електроенергії, з урахуванням повної картини сил, які діють на електромобіль під час руху.


Практична значимість.
Отримані результати мають практичне значення для вибору найбільш оптимального маршруту руху електромобіля, що сприяє ефективному використанню енергії. Запропонована методика може бути використана на практиці для планування маршрутів з точки зору максимального енергозбереження.


Ключові слова:
електромобіль, топологія маршруту, рекуперація, оптимальний маршрут, енергетична ефективність, WLTC

References.


1. Jiao, Z., Ma, J., Zhao, X., Zhang, K., Meng, D., & Li, X. (2022). Development of a Rapid Inspection Driving Cycle for Battery Electric Vehicles Based on Operational Safety. Sustainability, 14, 5079. https://doi.org/10.3390/su14095079.

2. Egede, P., Dettmer, T., Herrmann, Ch., & Kara, S. (2015). Life Cycle Assessment of Electric Vehicles – A Framework to Consider Influencing Factors. Procedia CIRP, 29, 233-238. https://doi.org/10.1016/j.procir.2015.02.185.

3. Zaini, Z. (2020). Braking control strategies of modern hybrid and electric vehicles. Journal of Physics: Conference Series, 1469, 012173. https://doi.org/10.1088/1742-6596/1469/1/012173.

4. Jimenez Bermejo, D., Hernandez, S., Fraile-Ardanuy, J., Serrano Romero, J., Pozo, R., & Alvarez, F. (2018). Modelling the Effect of Driving Events on Electrical Vehicle Energy Consumption Using Inertial Sensors in Smartphones. Energies, 11, 412. https://doi.org/10.3390/en11020412.

5. Qi, X., Wu, G., Boriboonsomsin, K., & Barth, M. (2017). Data-driven decomposition analysis and estimation of link-level electric vehicle energy consumption under real-world traffic conditions. Transportation Research Part D: Transport and Environment, 64. https://doi.org/10.1016/j.trd.2017.08.008.

6. DieselNet (2019). Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Cycle (WLTC). Retrieved from https://dieselnet.com/standards/cycles/wltp.php.

7. Tutuianu, M., Bonnel, P., Ciuffo, B., Haniu, T., Ichikawa, N., Marotta, A., Pavlovic, J., & Steven, H. (2015). Development of the World-wide harmonized Light duty Test Cycle (WLTC) and a possible pathway for its introduction in the European legislation. Transportation Research Part D Transport and Environment, 40, 61-75. https://doi.org/10.1016/j.trd.2015.07.011.

8. UNECE (2005, April 1). Global Technical Regulations (GTRs). Retrieved from https://unece.org/transport/standards/transport/vehicle-regulations-wp29/global-technical-regulations-gtrs.

9. Babangida, A., & Szemes, P. T. (2021). Electric Vehicle Modelling and Simulation of a Light Commercial Vehicle Using PMSM Propulsion. Hungarian Journal of Industry and Chemistry, 49(1), 37-46. https://doi.org/10.33927/HJIC-2021-06.

10. Choi, G., & Jahns, T. M. (2013). Design of electric machines for electric vehicles based on driving schedules. 2013 International Electric Machines & Drives Conference, 54-61. https://doi.org/10.1109/IEMDC.2013.6556192.

11. Hayes, J., & Davis, K. (2014). Simplified electric vehicle powertrain model for range and energy consumption based on EPA coast-down parameters and test validation by Argonne National Lab data on the Nissan Leaf, 1-6. https://doi.org/10.1109/ITEC.2014.6861831.

12. Emadi, A. (Ed.) (2014). Advanced Electric Drive Vehicles (1st ed.). CRC Press. https://doi.org/10.1201/9781315215570.

13. Mediouni, H., Ezzouhri, A., Charouh, Z., El Harouri, K., El Hani, S., & Ghogho, M. (2022). Energy Consumption Prediction and Analysis for Electric Vehicles: A Hybrid Approach. Energies, 15, 6490. https://doi.org/10.3390/en15176490.

14. Kropiwnicki, J., & Furmanek, M. (2019). Analysis of the regenerative braking process for the urban traffic conditions. Combustion Engines, 178(3), 203-207. https://doi.org/10.19206/CE-2019-335.

15. Arat, M., & Bolarinwa, E. (2015). Rolling Resistance Effect of Tire Road Contact in Electric Vehicle Systems. SAE Technical Papers, 2015. https://doi.org/10.4271/2015-01-0624.

16. Vodovozov, V., Raud, Z., Lehtla, T., Rassõlkin, A., & Lillo, N. (2014). Comparative analysis of electric drives met for vehicle propulsion. 2014 9 th International Conference on Ecological Vehicles and Renewable Energies, EVER 2014, 1-8. https://doi.org/10.1109/EVER.2014.6844125.

17. Ben-Marzouk, M., Guy, C., Pelissier, S., Sari, A., & Venet, P. (2018). Determination of the electric vehicles driving modes in real life conditions by classification methods. 2018 IEEE International Conference on Industrial Technology (ICIT), 2060-2065. https://doi.org/10.1109/ICIT.2018.8352506.

18. Kravets, V., Ziborov, K., Bas, K., & Fedoriachenko, S. (2019). Combined method for determining the optimal flow distribution plan for mining, urban electric vehicles and for charging stations. E3S Web of Conferences, 123, 01029. https://doi.org/10.1051/e3sconf/201912301029.

19. Deng, Y., Lu, K., Liu, T., Wang, X., Shen, H., & Gong, J. (2023). Numerical Simulation of Aerodynamic Characteristics of Electric Vehicles with Battery Packs Mounted on Chassis. World Electric Vehicle Journal, 26. https://doi.org/10.3390/wevj14080216.

20. Google Maps (2024). Dnipro, Dnipropetrovsk oblast, Ukraine. Retrieved from https://www.google.com/maps/place/Dnipro,+Dnipropetrovsk+Oblast,+Ukraine.

21. Google Earth (2024). Dnipro, Dnipropetrovsk oblast, Ukraine. Retrieved from https://earth.google.com/web/@48.4501043,34.9830107,122.47063345a,36000d,35y,0h,0t,0r.

 

Наступні статті з поточного розділу:

Попередні статті з поточного розділу:

Відвідувачі

6655692
Сьогодні
За місяць
Всього
9424
159880
6655692

Гостьова книга

Якщо у вас є питання, побажання або пропозиції, ви можете написати їх у нашій «Гостьовій книзі»

Реєстраційні дані

ISSN (print) 2071-2227,
ISSN (online) 2223-2362.
Журнал зареєстровано у Міністерстві юстиції України.
Реєстраційний номер КВ № 17742-6592ПР від 27.04.2011.

Контакти

49005, м. Дніпро, пр. Д. Яворницького, 19, корп. 3, к. 24 а
Тел.: +38 (056) 746 32 79.
e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Ви тут: Головна Про журнал редакційна колегія UkrCat Архів журналу 2024 Зміст №2 2024 Витрати енергії електромобіля з урахуванням топології маршруту