Вплив дизельних транспортних засобів на біосферу

Рейтинг користувача:  / 0
ГіршийКращий 

Authors:


В. Волков, orcid.org/0000-0003-2202-3441Харківський національний автомобільно-дорожній університет, м. Харків, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Н. Внукова, orcid.org/0000-0002-4097-864X, Харківський національний автомобільно-дорожній університет, м. Харків, Україна, e-mail Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

І. Таран, orcid.org/0000-0002-3679-2519, Національний технічний університет «Дніпровська політехніка», м. Дніпро, Україна e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

О. Позднякова, orcid.org/0000-0002-7409-2839, Харківський національний автомобільно-дорожній університет, м. Харків, Україна, e-mail Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Т. Волкова, orcid.org/0000-0001-8546-4119, Харківський національний автомобільно-дорожній університет, м. Харків, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.


повний текст / full article



Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu. 2021, (5): 094 - 099

https://doi.org/10.33271/nvngu/2021-5/094



Abstract:



Мета.
Визначення екологічних наслідків для клімату застосування біодизельного палива на транспортних засобах (ТЗ).


Методика.
Заснована на розрахунку споживання природних ресурсів і емісії токсичних речовин за допомогою комп’ютерної програми – екологічний калькулятор.


Результати.
Результати комплексної оцінки впливу на довкілля, а саме, витрати води, енергії, природних ресурсів і емісії парникових газів СО2, NOx для базових моделей тягачів VOLVO FM, FH, FE, FL, були розраховані при роботі на біодизельному паливі В0, В7, В30, В100 для різних стандартів EURO палива. Визначені позитивні й негативні фактори впливу на довкілля при використанні біопалив протягом усього життєвого циклу ТЗ. Встановлено, що незначне зменшення емісії СО2 при застосуванні типового сучасного біодизельного палива супроводжується суттєвим зростанням емісії NOx, витрат води та енергії при використанні біодизельного палива першого покоління. На прикладі ТЗ VOLVO FЕ проведено порівняльний аналіз впливу на оточуюче середовище біодизельного палива першого (В7, В30, В100) та другого покоління – гідроочищеної рослинної олії (HVO) – та встановлені однакові для них тенденції. Проаналізована можливість застосування біодизельних палив поряд з іншими заходами зменшення емісії СО2.


Наукова новизна.
Обумовлена застосуванням кількісної комплексної оцінки впливу транспортних засобів на зміни клімату та споживання природних ресурсів при використанні біодизельного палива на прикладі тягачів VOLVO.


Практична значимість.
Полягає у можливості прогнозування екологічних наслідків застосування різних біодизельних палив транспортними засобами.


Ключові слова:
парниковий ефект, біодизельне паливо, життєвий цикл ТЗ, оксиди азоту

References.


1. Knoema (n.d.). World Data Atlas. Ukraine. Environment. Retrieved from https://knoema.com/atlas/Ukraine/topics/Environment.

2. Redziuk, А. M., & Klymenko, О. А. (2018). On the strategy of increasing efficiency of energy consumption in road transport. Avtoshliakhovyk Ukrayiny, 4(256), 2-10. https://doi.org/10.33868/0365-8392-2018-4-256-2-11.

3. Gritsuk, I., Pohorletskyi, D., Mateichyk, V., Symonenko, R., Tsiuman, M., Volodarets, M., …, & Sadovnyk, I. (2020). Improving the Processes of Thermal Preparation of an Automobile Engine with Petrol and Gas Supply Systems (Vehicle Engine with Petrol and LPG Supplying Systems). SAE Technical Paper, 2020-01-2031. https://doi.org/10.4271/2020-01-2031.

4. Taran, I., & Litvin, V. (2018). Determination of rational parameters for urban bus route with combined operating mode. Transport Problems, 13(4), 157-171. https://doi.org/10.20858/tp.2018.13.4.14.

5. Kozachenko, D., Dovbnia, M., Ochkasov, О., Serdiuk, V., Shepotenko, A., & Keršys, А. (2018). Rationale for Choosing the Type of Traction Rolling Stock for the Enterprise of Industrial Transport. Proceedings of 22 nd International Scientific Conference. Transport Means 2018, 991-995. Retrieved from https://transportmeans.ktu.edu/wp-content/uploads/sites/307/2018/02/Transport-means-II-A4-2018-09-25.pdf.

6. Taran, I. (2012). Interrelation of circular transfer ratio of double-split transmissions with regulation characteristic in case of planetary gear output. Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu, (3), 78-85.

7. Kutenev, V. F., Kozlov, А. V., Terenchenko, А. S., & Shiute, Yu. V. (n.d.). Challenging issues in limiting CO2 emissions from vehicles. Retrieved from. http://www.aae-press.ru/j0062/art016.htm.

8. Achinas, S., Horjus, J., Achinas, V., & Euverink, G. J. W. (2019). A PESTLE Analysis of Biofuels Energy Industry in Europe. Sustainability, 11, 5981. https://doi.org/10.3390/su11215981.

9. International Energy Agency (n.d.). Energy Technology Perspectives 2010. Scenarios and Strategies to 2050. https://doi.org/10.1787/energy_tech-2010-en.

10. Achinas, V., & Euverink, G. J. W. (2019). Feasibility Study of Biogas Production from Hardly Degradable Material in Co-Inoculated Bioreactor. Energies, 2, 1040. https://doi.org/10.3390/en12061040.

11. Ghanimeh, S., Khalil, C. A., & Ibrahim, E. (2018). Anaerobic digestion of food waste with aerobic post-treatment: Effect of fruit and vegetable content. Waste Management and Research, 36, 965-974. https://doi.org/10.1177/0734242X18786397.

12. Cherubini, F., & Strømman, A. H. (2011). Life cycle assessment of bioenergy systems: state of the art and future challenges. Bioresource Technology, 102(2), 437-51. https://doi.org/10.1016/j.biortech.2010.08.010.

13. Presser, С., Nazarian, A., & Millo, A. (2018). Laser-Driven calorimetry measurements of petroleum and biodiesel fuel. Fuel, 214, 656-666. https://doi.org/10.1016/j.fuel.2017.09.086.

14. Kuchkina, A. Yu., & Sushchik, N. N. (2014). Feedstocks, Methods and Perspectives of Biodiesel Production. Journal of Siberian Federal University. Biology, 1(7), 14-42.

15. Bonomi, A., Klein, B. C., Chagas, M. F., & Dias Souza, N. R. (2018). Technical Report Comparison of Biofuel Life Cycle Analysis Tools Phase 2, Part 1: FAME and HVO/HEFA. Campinas: IEA Bioenergy.

16. Campbell, J. E., & Block, E. (2010). Land-Use and Alternative Bioenergy Pathways for Waste Biomass. Environmental Science & Technology, 44, 8665-8669. https://doi.org/10.1021/es100681g.

17. Environmental Footprint Calculator (n.d.). Retrieved from https://www.volvotrucks.com/en-en/trucks/alternative-fuels/environmental-footprint.html.

18. Markov, V., Devyanin, S., & Zykov, S. (2016). Optimization of biofuel mixtures with rapeseed oil methyl ester and sunflower oil methyl ester additives. Transport na alternativnom toplive, 5(53), 12-31.

19. UNEP (2011). The Bioenergy and Water Nexus. Nairobi: Oeko-Institut and IEA Bioenergy. Retrieved from https://www.cbd.int/agriculture/2011-121/UNEP-WCMC2-sep11-en.pdf.

20. Naumov, V., Taran, I., Litvinova, Y., & Bauer, M. (2020). Optimizing resources of multimodal transport terminal for material flow service. Sustainability (Switzerland), 12(16), 6545. https://doi.org/10.3390/su12166545.

21. Sabraliev, N., Abzhapbarova, A., Nugymanova, G., Taran, I., & Zhanbirov, Zh. (2019). Modern aspects of modeling of transport routes in Kazakhstan. News of the National Academy of sciences of the Republic Kazakhstan, 2(434), 62-68. https://doi.org/10.32014/2019.2518-170X.39.

 

Наступні статті з поточного розділу:

Попередні статті з поточного розділу:

Відвідувачі

4299020
Сьогодні
За місяць
Всього
1288
1288
4299020

Гостьова книга

Якщо у вас є питання, побажання або пропозиції, ви можете написати їх у нашій «Гостьовій книзі»

Реєстраційні дані

ISSN (print) 2071-2227,
ISSN (online) 2223-2362.
Журнал зареєстровано у Міністерстві юстиції України.
Реєстраційний номер КВ № 17742-6592ПР від 27.04.2011.

Контакти

49005, м. Дніпро, пр. Д. Яворницького, 19, корп. 3, к. 24 а
Тел.: +38 (056) 746 32 79.
e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Ви тут: Головна Про журнал концепція журналу UkrCat Архів журналу 2021 Зміст №5 2021 Вплив дизельних транспортних засобів на біосферу