Інтеграція навчального процесу у вищій школі із цифровими технологіями

Рейтинг користувача:  / 0
ГіршийКращий 

Authors:


С. А. Золотарьова*, orcid.org/0000-0001-7275-5603, Державний біотехнологічний університет, м. Харків, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

М. С. Пономарьова, orcid.org/0000-0001-8463-821X, Державний біотехнологічний університет, м. Харків, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

С. В. Станкевич, orcid.org/0000-0002-8300-2591, Державний біотехнологічний університет, м. Харків, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

В. Є. Новікова, orcid.org/0000-0003-0403-3590, Державний біотехнологічний університет, м. Харків, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

А. П. Золотарьов, orcid.org/0009-0002-7073-4950, Інститут тваринництва НААН, м. Харків, Україна,  e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

* Автор-кореспондент e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.


повний текст / full article



Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu. 2024, (3): 149 - 156

https://doi.org/10.33271/nvngu/2024-3/149



Abstract:



Мета.
Оцінити можливості й перспективи інтеграції навчального процесу у вищій школі (НПВШ) із цифровими технологіями (ЦТ), виявити передумови й виклики, встановити напрями інтеграції, оцінити забезпеченість зміни спектру компетентностей студента динаміці вимог ринку праці, вказати напрями модифікації НПВШ в умовах цифровізації.


Методика.
Використані загальнонаукові й діалектичні методи: аргументативно-дедуктивний – для виявлення диспропорції між обсягами підготовки фахівців і потребами ринку; індуктивний – формування нерозривної траєкторії компетенцій; логічного узагальнення – встановлення інтеграції напрямів підготовки для набування фахівцем мультипотенціалу; аналізу й синтезу – встановлення перманентності процесу інтеграції НПВШ із ЦТ; системного аналізу – виявлення передумов, напрямів, етапів, проблем інтеграції.



Результати.
Виявлені передумови й напрями методичних, організаційних і структурних змін вищої школи, етапи та проблемні питання інтеграції НПВШ із ЦТ, запропонована платформна структура цифрового освітнього середовища ЗВО та визначені напрями модифікації освітнього процесу в умовах цифровізації.


Наукова новизна.
Зазначено перманентний характер інтеграції НПВШ із ЦТ. Указано на тенденцію інтеграції основних напрямів набування освітніх навичок і потреб у формування фундаментальної освіти за всіма напрямами навчання. Зазначена необхідність забезпечення нерозривної траєкторії компетентностей студента.


Практична значимість.
Запропоноване спрямування інтеграції НПВШ із ЦТ на формування мультипотенціалу фахівця збільшить його адаптацію до вимог ринку праці. Розроблені рекомендації можуть бути використані науковцями та практиками при інтеграції НПВШ із ЦТ.


Ключові слова:
цифрові технології, інтеграція навчального процесу, професійна освіта, soft та hard skills профосвіти

References.


1. Benavides, L. M. C., Tamayo Arias, J. A., Arango Serna, M. D., Branch Bedoya, J. W., & Burgos, D. (2020). Digital Transformation in Higher Education Institutions: A Systematic Literature Review. Sensors, 20(11), 3291. https://doi.org/10.3390/s20113291.

2. Rof, A., Bikfalvi, A., & Marques, P. (2023). Digital Transformation for Business Model Innovation in Higher Education: Overcoming the Tensions. Sustainability, 12(12), 4980. https://doi.org/10.3390/su12124980.

3. Bond, M., Marín, V. I., Dolch, C., Bedenlier, S., & Zawacki-Richter, O. (2018). Digital transformation in German higher education: Student and teacher perceptions and usage of digital media. International Journal of Educational Technology in Higher Education, 15, 48. https://doi.org/10.1186/s41239-018-0130-1.

4. Buinytska, O., Varchenko-Trotsenko, L., & Hrytseliak, B. (2020). Digitization of higher education institution. Educological Discourse, 1, 64-79. https://doi.org/10.28925/2312-5829.2020.1.6.

5. Babayev, V., Stadnik, G., & Momot, T. (2019). Digital transformation in the field of higher education in globalization conditions. Communal management of cities. Economic sciences, 2, 2-9.

6. Kaminskyi, O. Y., Yereshko, Y. O., & Kyrychenko, S. O. (2018). Digital transformation of University Education in Ukraine: Trajectories of Development in the conditions of new technological and economic order. Information Technologies and Learning Tools, 64(2), 128-137. Retrieved from https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/2083.

7. Huzhva, V. (2019). Digital transformation of universities. Eastern Europe: Economy, Business and Management, (21), 597-604.

8. Shayery, A. J., Zayed, N. M., Islam, K. M. A., Hossain, M. F., Nitsenko, V. S., & Imran, M. A. (2022). The impact of internationalization to improve and ensure quality education: a case study of Daffodil International University (Bangladesh). Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu, (6), 160-169. https://doi.org/10.33271/nvngu/2022-6/160.

9. Kanevska, I., Prystupa, L., & Govorukha, D. (2023). Theoretical aspects of digitalization in higher education: problems and prospects of development. Economy and society, (53). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-53-58.

10. Areshonkov, V. Iu. (2020). Digitization of higher education: challenges and answers. Herald of the National Academy of Educational Sciences of Ukraine, 2(2), 1-6. https://doi.org/10.37472/2707-305X-2020-2-2-13-2.

11. Kotukha, O., Fonaryuk, O., & Kotsan-Olynets, Y. (2022). Digitalization of higher education: priorities, challenges, tasks. Problems of modern transformations. Series: law, public management and administration, 6. https://doi.org/10.54929/2786-5746-2022-6-01-02.

12. Shyshenko, I. (2022). Some aspects of the impact of digital technologies on the educational process of higher education: an overview of problems and challenges. Education. Innovation. Practice, 10(5), 42-47. https://doi.org/10.31110/2616-650X-vol10i5-006.

13. Guraliuk, A. (2021). Digitalization as a condition for the development of the education system. The trend of higher education development, 13(169), 3-8. https://doi.org/10.5281/zenodo.5069157.

14. Anonymous job search on Djinni (2024). Salary statistics. Retrieved from https://djinni.co/salaries/.

15. Bykov, V., Spirin, O., & Pinchuk, O. (2020). Modern tasks of digital transformation of education. UNESCO Chair Journal Lifelong Professional Education in the XXI Century, 1, 27-36. https://doi.org/10.35387/ucj.1(1).2020.27-36.

16. Khan, S., Zayed, N. M., Darwish, S., Nitsenko, N., Islam, K. M. A., Hassan, Md. A., & Dubrova, O. (2023). Pre and Present COVID-19 Situation: A Framework of Educational Transformation in South Asia Region. Emerging Science Journal, 7(Special Issue “COVID-19: Emerging Research”), 81-94. https://doi.org/10.28991/ESJ-2023-SPER-06.

17. Gurevych, R. S., Kademia, M. Y., Opushko, N. R., Ilnitskaya, T. S., & Plakhotniuk, G. M. (2021). The role of digital learning technologies in the era of civilizational change. Modern Information Technologies and Innovation Methodologies of Education in Professional Training Methodology Theory Experience Problems, 62, 28-38. https://doi.org/10.31652/2412-1142-2021-62-28-38.

18. Haleem, A., Javaid, M., Qadri, M. A., & Suman, R. (2022). Understanding the role of digital technologies in education: A review. Sustainable Operations and Computers, 3, 275-285. https://doi.org/10.1016/j.susoc.2022.05.004.

19. Kuzminska, O., Mazorchuk, M., Morze, N., Pavlenko, V., & Prokhorov, A. (2019). Study of Digital Competence of the Students and Teachers in Ukraine. Communications in computer and information science, 1007, 148-169. https://doi.org/10.1007/978-3-030-13929-2_8.

20. Trendwatching situations on the labor market World, Ukraine, Kharkiv (2020). Basic requirements for candidates. Retrieved from https://decentralization.ua/uploads/attachment/document/845/Mapa_Profesiy.pdf.

21. Sudakov, M., & Lisohor, L. (2023). Labor market of Ukraine 2022–2023: status, trends and prospects. Retrieved from https://solidarityfund.org.ua/wp-content/uploads/2023/04/ebrd_ukraine-lm-1.pdf.

 

Попередні статті з поточного розділу:

Відвідувачі

7243699
Сьогодні
За місяць
Всього
1385
14394
7243699

Гостьова книга

Якщо у вас є питання, побажання або пропозиції, ви можете написати їх у нашій «Гостьовій книзі»

Реєстраційні дані

ISSN (print) 2071-2227,
ISSN (online) 2223-2362.
Журнал зареєстровано у Міністерстві юстиції України.
Реєстраційний номер КВ № 17742-6592ПР від 27.04.2011.

Контакти

49005, м. Дніпро, пр. Д. Яворницького, 19, корп. 3, к. 24 а
Тел.: +38 (056) 746 32 79.
e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Ви тут: Головна Архів журналу за випусками 2024 Зміст №3 2024 Інтеграція навчального процесу у вищій школі із цифровими технологіями