Розвиток креативного підприємництва в українських технічних університетах

Рейтинг користувача:  / 0
ГіршийКращий 

Authors:


С. В. Руденко, orcid.org/0000-0001-9069-0989, Київський національний університет імені Тараса Шевченка, м. Київ, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

І. В. Ляшенко, orcid.org/0000-0003-3912-2075, Київський національний університет імені Тараса Шевченка, м. Київ, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

О. О. Сербін, orcid.org/0000-0003-3119-690X, Київський національний університет імені Тараса Шевченка, м. Київ, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

О. О. Демидюк, orcid.org/0000-0003-3191-2646, Київський національний університет імені Тараса Шевченка, м. Київ, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.


повний текст / full article



Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu. 2022, (1): 153 - 157

https://doi.org/10.33271/nvngu/2022-1/153



Abstract:



Мета.
Аналіз управлінських особливостей застосування та адаптації британського досвіду розвитку креативного підприємництва до освітнього, наукового й культурного середовища технічних університетів ­України.


Методика.
У якості основного методу дослідження автори використали порівняльний підхід і метод експертної оцінки. У якості додаткових автори використали методи «насиченого опису», метод функціонального аналізу, метод контент-аналізу.


Результати.
Автори проаналізували досвід розвитку та функціонування культури креативного підприємництва в університетах Великої Британії та дослідили особливості його застосування в технічних університетах України, враховуючи законодавчі й культурні особливості. Автори дослідили головні методи та форми розвитку креативного підприємництва в технічних університетах України, до яких слід віднести створення центрів креативного підприємництва на базі наукових бібліотек університетів та інше.


Наукова новизна.
На основі власного міжнародного й національного досвіду розвитку та впровадження культури креативного підприємництва у класичних університетах України (у рамках проекту «Національний центр креативного підприємництва» за підтримки British Council Ukraine) автори обґрунтували міждисциплінарну методику розвитку та впровадження культури креативного підприємництва в технічних університетах України, що поєднує управлінські, філософсько-світоглядні, освітні, наукові, організаційні та економічні компоненти. Авторська модель розвитку культури креативного підприємництва передбачає три основні рівні: 1) доуніверситетська підготовка й робота із професійної орієнтації; 2) освітній процес на усіх трьох рівнях вищої освіти (бакалавр, магістр, доктор філософії); 3) підвищення кваліфікації професорсько-викладацького складу у взаємодії з незалежними експертами, підприємцями та недержавними науковими, освітніми й культурними організаціями.


Практична значимість.
Результати дослідження можуть бути застосовані для розвитку культури креативного підприємництва в технічних університетах України, зокрема, університетських центрів креативного підприємництва й наукових бібліотек університетів. Використання результатів дослідження адміністрацією технічних університетів України може з високою вірогідністю підвищити рівень підприємницької діяльності студентів, аспірантів, науковців і професорсько-викладацького складу, активізації співпраці університетів із національним і міжнародним бізнесом та, як наслідок, суттєво підвищити рівень залучення додаткових позабюджетних коштів до технічних університетів України.


Ключові слова:
креативне підприємництво, українські технічні університети, управління університетом, креативне мислення, університетський центр креативного підприємництва

References.


1. Rus-Casas, C., Eliche-Quesada, D., Aguilar-Peña, J. D., Jiménez-Castillo, G., & La Rubia, M.D. (2020). The Impact of the Entrepreneurship Promotion Programs and the Social Networks on the Sustainability Entrepreneurial Motivation of Engineering Students. Sustainability, 12(12), 4935. https://doi.org/10.3390/su12124935.

2. Laguna-Sánchez, P., Abad, P., de la Fuente-Cabrero, C., & Calero, R. (2020). A University training programme for acquiring entrepreneurial and transversal employability skills, a students’ assessment. Sustainability, 12(3), 796. https://doi.org/10.3390/su12030796.

3. Department for Digital, Culture, Media & Sport (2021). Creative Industries Mapping Documents. Retrieved from https://www.gov.uk/government/publications/creative-industries-mapping-documents-2001.

4. British Council. Creative Economy (2021). Retrieved from https://creativeconomy.britishcouncil.org/.

5. Caves, Richard E. (2002). Creative industries: Contracts between art and commerce. Harvard University Press.

6. Bazaluk, O. (2019). Plato’s Traditions in Modern Educational Theories. Annals of the University of Craiova – Philosophy Series, 43(1/2019), 5-20.

7. Sitnicki, M. W. (2018). Determining the priorities of the development of EU research universities based on the analysis of rating indicators of world-class universities. Baltic Journal of European Studies, 8(1), 76-100. https://doi.org/10.1515/bjes-2018-0006.

8. Creative Europe Desk in Ukraine 2016–2020 (2020). Retrieved from https://creativeeurope.in.ua/en/report.

9. Verkhovna Rada of Ukraine (2018). On Amendments to the Law of Ukraine “On Culture” to Define the Concept of “Creative Industries” Law of Ukraine, Adoption on June 19, 2018. Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2458-19?lang=en#Text.

10. European Commission (2015). Entrepreneurship Education: A road to success. A compilation of evidence on the impact of entrepreneurship education strategies and measures. Luxembourg: Publications Office of the European Union.

11. Liashenko, I. (2018). Pre-university training in Ukraine: History and contemporary condition. Future Human Image, (10), 41-49. https://doi.org/10.29202/fhi/10/4.

12. Rudenko, S., Zhang, C., & Liashenko, I. (2020). Sustainability assurance in online University Education: Chinese experience for Ukraine. Ukrainian Policymaker, 7. https://doi.org/10.29202/up/7/7.

13. Bazaluk, O., Havrysh, V., Fedorchuk, M., & Nitsenko, V. (2021). Energy Assessment of Sorghum Cultivation in Southern Ukraine. Agriculture, 11(8), 695. https://doi.org/10.3390/agriculture11080695.

14. National and Regional Resource Centre, NCCE (2021). Retrieved from https://ncce.knu.ua/.

15. Sitnicki, M. W., Zhylinska, O., Rudenko, S., Horbas, I., & Vialkova, V. (2021). Creative Thinking. Kyiv: Lira-K Publishing. Retrieved from https://ncce.knu.ua/kreativne-mislennya/.

16. European Commission (2021). COSME. Europe’s programme for small and medium-sized enterprises Retrieved from https://ec.europa.eu/growth/smes/cosme_en.

17. European Commission (2021). The Startup Europe One Stop Shop. Retrieved from https://startupeuropeclub.eu/.

18. Interreg Europe (2021). European Regional Development Fund. Retrieved from https://www.interregeurope.eu/.

 

Попередні статті з поточного розділу:

Відвідувачі

7493215
Сьогодні
За місяць
Всього
1401
15701
7493215

Гостьова книга

Якщо у вас є питання, побажання або пропозиції, ви можете написати їх у нашій «Гостьовій книзі»

Реєстраційні дані

ISSN (print) 2071-2227,
ISSN (online) 2223-2362.
Журнал зареєстровано у Міністерстві юстиції України.
Реєстраційний номер КВ № 17742-6592ПР від 27.04.2011.

Контакти

49005, м. Дніпро, пр. Д. Яворницького, 19, корп. 3, к. 24 а
Тел.: +38 (056) 746 32 79.
e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Ви тут: Головна Архів журналу за випусками 2022 Зміст №1 2022 Розвиток креативного підприємництва в українських технічних університетах