Статті

Система для контролю міцності та динамічних характеристик вантажних вагонів в експлуатації

Рейтинг користувача:  / 0
ГіршийКращий 

Authors:


О. В. Фомін*, orcid.org/0000-0003-2387-9946, Державний університет інфраструктури та технологій, м. Київ, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

П. М. Прокопенко, orcid.org/0000-0002-1631-6590, Branch “Scientific-Research and Design and Technological Institute of Railway Transport” JSC “Ukrainian Railways”, Kyiv, Ukraine, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Д. А. Туровець, orcid.org/0000-0003-2405-4065, Філія «Науково-дослідний та дослідно-конструкторський інститут залізничного транспорту» АТ «Укрзалізниця», м. Київ, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

М. В. Хара, orcid.org/0000-0002-6818-7938, ДВНЗ «Приазовський державний технічний університет», факультет транспортних технологій, м. Дніпро, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

А. В. Маслак, orcid.org/0000-0001-7256-5543, ДВНЗ «Приазовський державний технічний університет», факультет транспортних технологій, м. Дніпро, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

* Автор-кореспондент e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.


повний текст / full article



Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu. 2025, (2): 129 - 136

https://doi.org/10.33271/nvngu/2025-2/129



Abstract:



Мета.
Удосконалення методів і засобів експериментальної оцінки показників якості та безпеки руху вантажних вагонів шляхом покращення теоретичних основ, методологічного підходу та інструментального забезпечення випробувань. Запропоноване впровадження програмно-апаратних комплексів замість вагонів-лабораторій для визначення показників якості руху вагонів, а також надані рекомендації для оцінки динамічних показників рухомого складу.


Методика.
У роботі розглядаються особливості контролю міцності й динамічних характеристик вантажних вагонів сучасними вимірювальними системами в умовах експлуатації. Описано спосіб вимірювання сил взаємодії коліс із рейками через визначення деформацій у контрольних точках, а також висвітлені загальні вимоги до систем вимірювання сил для забезпечення безпеки руху. У роботі викладені рекомендації щодо безпосередніх вимірювань для оцінки запасу стійкості колісних пар (показників якості руху), що сприятиме попередженню транспортних подій. З іншого боку, акцент зроблений на актуальності вдосконалення методологічного та програмного забезпечення для оцінки показників якості руху.



Результати.
Запропоновано перехід від вагонів-лабораторій до мобільних програмно-апаратних комплексів для випробувань рухомого складу, що підвищить ефективність і точність оцінки якості руху. Визначені області залежності виникнення напружень у диску стандартного вагонного колеса від дії вертикальних і горизонтальних силових навантажень. Запропонована уточнена тензометрична схема, призначена для вимірювань сил взаємодії коліс із рейками.


Наукова новизна. Розроблені загальні вимоги до мобільного програмно-апаратного комплексу для вимірювань і оцінки показників якості руху вантажних вагонів в умовах експлуатації, проведені натурні випробування за допомогою такої системи.


Практична значимість.
Отримані результати досліджень дають можливість сформувати загальні вимоги до мобільного програмно-апаратного комплексу для вимірювань та оцінки показників якості руху вантажних вагонів в умовах експлуатації. Такі результати доцільно використовувати при розробці та проєктуванні систем для залізничного рухомого складу, що спрямовані на контроль безпеки руху, шляхом вимірювання міцності й динамічних показників. Це, у свою чергу, дозволить підвищити безпеку руху на залізничному ­транспорті.


Ключові слова:
випробування, безпека руху, вантажні вагони, мобільна система

References.


1. Fomin, O., & Prokopenko, P. (2024). Assessment of the quality indicators of the carriage movement by directly measuring the forces of interaction between the wheels and rails. Communications – Scientific Letters of the University of Žilina, 26(3), 155-166. https://doi.org/10.26552/com.C.2024.030

2. Fomin, O., Prokopenko, P., Medvediev, Y., & Degtyareva, L. (2024). Determination of safety indicators of the freight wagons by mobile systems. Procedia Structural Integrity, 59, 516-522. https://doi.org/10.1016/j.prostr.2024.04.073

3. Fomin, O., Prokopenko, P., Kara, S., Píštěk, V., & Kučera, P. (2023). Study of the basic criteria of the pantograph and overhead line interaction in operating conditions. Results in Engineering, 19, 101336. https://doi.org/10.1016/j.rineng.2023.101336

4. Paula Pacheco, P. A., Magelli, M., Lopes, M. V., Correa, P. H. A., Zampieri, N., Bosso, N., & Santos, A. A. (2024). The effectiveness of different wear indicators in quantifying wear on railway wheels of freight wagons. Railway Engineering Science, 32(3), 307-323. https://doi.org/10.1007/s40534-024-00334-8

5. Wang, Q., L,i D., Zeng, J., Peng, X., Wei, L., & Du, W. (2024). A diagnostic method of freight wagons hunting performance based on wayside hunting detection system. Measurement: Journal of the International Measurement Confederation, 227, 114274. https://doi.org/10.1016/j.measurement.2024.114274

6. Bižić, M., & Petrović, D. (2022). Algorithm for inverse determination of derailment coefficient by using instrumented wheelsets. International Journal of Heavy Vehicle Systems, 29(5), 503-517. https://doi.org/10.1504/IJHVS.2022.10054032

7. Dižo, J., Blatnický, M., Molnár, D., & Falendysh, A. (2022). Calculation of basic indicators of running safety on the example of a freight wagon with the Y25 bogie. Communications ‒ Scientific Letters of the University of Žilina, 24(3), 259-266. https://doi.org/10.26552/com.C.2022.3.B259-B266

8. Myamlin, S., Lingaitis, L., Dailydka, S., Vaičiūnas, G., Bogdevičius, M., & Bureika, G. (2015). Determination of the dynamic characteristics of freight wagons with various bogie. Transport, 30(1), 88-92. https://doi.org/10.3846/16484142.2015.1020565

9. Suchandana, M., Preeta, S., Abdullah, A., Tahani, A., & Anup, U. (2025). Design and development of wagon load monitoring system using fibre Bragg grating sensor. Optical Fiber Technology, 90, 104149. https://doi.org/10.1016/j.yofte.2025.104149

10.      Sagin, S., Kuropyatnyk, O., Sagin, A., Tkachenko, I., Píštěk, V., & Kučera, P. (2022). Ensuring the Environmental Friendliness of Drillships during Their Operation in Special Ecological Regions of Northern Europe. Journal of Marine Science and Engineering, 10, 1331. https://doi.org/10.3390/jmse10091331

11.      Bezlutsky, V., Pipchenko, O., Medvediev, Ie., Padchenko, O., Lytvynenko, A., & Sova, S. (2024). The Current State and Trends in the Development of Non-Contact Temperature Monitoring of the Railway Rolling Stock Elements. Transport Means Proceedings of the 28 th International Scientific Conference, (pp. 1008-1013). https://doi.org/10.5755/e01.2351-7034.2024.P1008-1013

12.      Shvets, A. (2021). Analysis of the dynamics of freight cars with lateral displacement of the front bogie. Advanced Mathematical Models and Applications, 6(1), 45-58.

13.      Domin, Y., Domin, R., Cherniak, G., & Nozhenko, V. (2021). Analysis of the conditions for the exhaustion of the stability margin in the rail track of freight cars with three-piece bogies. Archives of Transport, 57(1), 119-129. https://doi.org/10.5604/01.3001.0014.8042

14.      Hazrati Ashtiani, I., Rakheja, S., & Ahmed, A. K. W. (2017). Influence of friction wedge characteristics on lateral response and hunting of freight wagons with three-piece bogies. Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part F: Journal of Rail and Rapid Transit, 231(8), 877-891. https://doi.org/10.1177/0954409716647095

15.      Bezlutsky, V., Melnyk, O., Emelyanova, T., Lisnychiy, V., Lytvynenko, A., & Sova, S. (2024). Temperature Loads in Railway Structures and General Engineering Practice. Transport Means Proceedings of the 28 th International Scientific Conference, 581-586. https://doi.org/10.5755/e01.2351-7034.2024.P581-586

16.      Domin, R., Domin, I., Cherniak, G., Mostovych, A., Konstantidi, V., & Gryndei, P. (2016). Investigation of the some problems of running safety of rolling stock on the Ukrainian railways. Archives of Transport, 40(4), 15-27. https://doi.org/10.5604/08669546.1225459

17.      Shvets, A., Bolotov, O., Percevoj, A., Ghlukhov, V., Bolotov, O., & Saparova, L. (2020). Research of dynamic indicators and influence of different types of rolling stock on railway track. IOP Conference Series: Materials Science and Engineering, 985(1), 012010. https://doi.org/10.1088/1757-899X/985/1/012010

18.      Gomes, V. M. G., Pinto, N. M. P., Montenegro, P. A., Co­rreia, J. A. F. O., Calçada, R., & Jesus, A. M. P. (2024). Experiments for a fatigue damage analysis applied in leaf spring suspensions of freight wagons. Procedia Structural Integrity, 54, 561-567. https://doi.org/10.1016/j.prostr.2024.01.119

19.      Melnik, R., Koziak, S., Seńko, J., Dižo J., & Caban, J. (2024). Evaluation of dynamics of a freight wagon model with viscous damping. Applied Sciences (Switzerland), 14(22), 10624. https://doi.org/10.3390/app142210624

20.      Liangliang, Y., Shihui, L., Maoha, F., & Chen, W. (2024). Effects of mixed marshalling modes on longitudinal freight train dynamics. Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part F: Journal of Rail and Rapid Transit, 237(8), 1060-1071. https://doi.org/10.1177/09544097231151477

 

Наступні статті з поточного розділу:

Попередні статті з поточного розділу:

Відвідувачі

9685175
Сьогодні
За місяць
Всього
4788
824605
9685175

Гостьова книга

Якщо у вас є питання, побажання або пропозиції, ви можете написати їх у нашій «Гостьовій книзі»

Реєстраційні дані

ISSN (print) 2071-2227,
ISSN (online) 2223-2362.
Журнал зареєстровано у Міністерстві юстиції України.
Реєстраційний номер КВ № 17742-6592ПР від 27.04.2011.

Контакти

49005, м. Дніпро, пр. Д. Яворницького, 19, корп. 3, оф. 24 а
Тел.: +38 (066) 379 72 44.
e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Ви тут: Головна