Статті
Система для контролю міцності та динамічних характеристик вантажних вагонів в експлуатації
- Деталі
- Категорія: Зміст №2 2025
- Останнє оновлення: 28 квітня 2025
- Опубліковано: 30 листопада -0001
- Перегляди: 1465
Authors:
О. В. Фомін*, orcid.org/0000-0003-2387-9946, Державний університет інфраструктури та технологій, м. Київ, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
П. М. Прокопенко, orcid.org/0000-0002-1631-6590, Branch “Scientific-Research and Design and Technological Institute of Railway Transport” JSC “Ukrainian Railways”, Kyiv, Ukraine, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Д. А. Туровець, orcid.org/0000-0003-2405-4065, Філія «Науково-дослідний та дослідно-конструкторський інститут залізничного транспорту» АТ «Укрзалізниця», м. Київ, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
М. В. Хара, orcid.org/0000-0002-6818-7938, ДВНЗ «Приазовський державний технічний університет», факультет транспортних технологій, м. Дніпро, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
А. В. Маслак, orcid.org/0000-0001-7256-5543, ДВНЗ «Приазовський державний технічний університет», факультет транспортних технологій, м. Дніпро, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
* Автор-кореспондент e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu. 2025, (2): 129 - 136
https://doi.org/10.33271/nvngu/2025-2/129
Abstract:
Мета. Удосконалення методів і засобів експериментальної оцінки показників якості та безпеки руху вантажних вагонів шляхом покращення теоретичних основ, методологічного підходу та інструментального забезпечення випробувань. Запропоноване впровадження програмно-апаратних комплексів замість вагонів-лабораторій для визначення показників якості руху вагонів, а також надані рекомендації для оцінки динамічних показників рухомого складу.
Методика. У роботі розглядаються особливості контролю міцності й динамічних характеристик вантажних вагонів сучасними вимірювальними системами в умовах експлуатації. Описано спосіб вимірювання сил взаємодії коліс із рейками через визначення деформацій у контрольних точках, а також висвітлені загальні вимоги до систем вимірювання сил для забезпечення безпеки руху. У роботі викладені рекомендації щодо безпосередніх вимірювань для оцінки запасу стійкості колісних пар (показників якості руху), що сприятиме попередженню транспортних подій. З іншого боку, акцент зроблений на актуальності вдосконалення методологічного та програмного забезпечення для оцінки показників якості руху.
Результати. Запропоновано перехід від вагонів-лабораторій до мобільних програмно-апаратних комплексів для випробувань рухомого складу, що підвищить ефективність і точність оцінки якості руху. Визначені області залежності виникнення напружень у диску стандартного вагонного колеса від дії вертикальних і горизонтальних силових навантажень. Запропонована уточнена тензометрична схема, призначена для вимірювань сил взаємодії коліс із рейками.
Наукова новизна. Розроблені загальні вимоги до мобільного програмно-апаратного комплексу для вимірювань і оцінки показників якості руху вантажних вагонів в умовах експлуатації, проведені натурні випробування за допомогою такої системи.
Практична значимість. Отримані результати досліджень дають можливість сформувати загальні вимоги до мобільного програмно-апаратного комплексу для вимірювань та оцінки показників якості руху вантажних вагонів в умовах експлуатації. Такі результати доцільно використовувати при розробці та проєктуванні систем для залізничного рухомого складу, що спрямовані на контроль безпеки руху, шляхом вимірювання міцності й динамічних показників. Це, у свою чергу, дозволить підвищити безпеку руху на залізничному транспорті.
Ключові слова: випробування, безпека руху, вантажні вагони, мобільна система
References.
1. Fomin, O., & Prokopenko, P. (2024). Assessment of the quality indicators of the carriage movement by directly measuring the forces of interaction between the wheels and rails. Communications – Scientific Letters of the University of Žilina, 26(3), 155-166. https://doi.org/10.26552/com.C.2024.030
2. Fomin, O., Prokopenko, P., Medvediev, Y., & Degtyareva, L. (2024). Determination of safety indicators of the freight wagons by mobile systems. Procedia Structural Integrity, 59, 516-522. https://doi.org/10.1016/j.prostr.2024.04.073
3. Fomin, O., Prokopenko, P., Kara, S., Píštěk, V., & Kučera, P. (2023). Study of the basic criteria of the pantograph and overhead line interaction in operating conditions. Results in Engineering, 19, 101336. https://doi.org/10.1016/j.rineng.2023.101336
4. Paula Pacheco, P. A., Magelli, M., Lopes, M. V., Correa, P. H. A., Zampieri, N., Bosso, N., & Santos, A. A. (2024). The effectiveness of different wear indicators in quantifying wear on railway wheels of freight wagons. Railway Engineering Science, 32(3), 307-323. https://doi.org/10.1007/s40534-024-00334-8
5. Wang, Q., L,i D., Zeng, J., Peng, X., Wei, L., & Du, W. (2024). A diagnostic method of freight wagons hunting performance based on wayside hunting detection system. Measurement: Journal of the International Measurement Confederation, 227, 114274. https://doi.org/10.1016/j.measurement.2024.114274
6. Bižić, M., & Petrović, D. (2022). Algorithm for inverse determination of derailment coefficient by using instrumented wheelsets. International Journal of Heavy Vehicle Systems, 29(5), 503-517. https://doi.org/10.1504/IJHVS.2022.10054032
7. Dižo, J., Blatnický, M., Molnár, D., & Falendysh, A. (2022). Calculation of basic indicators of running safety on the example of a freight wagon with the Y25 bogie. Communications ‒ Scientific Letters of the University of Žilina, 24(3), 259-266. https://doi.org/10.26552/com.C.2022.3.B259-B266
8. Myamlin, S., Lingaitis, L., Dailydka, S., Vaičiūnas, G., Bogdevičius, M., & Bureika, G. (2015). Determination of the dynamic characteristics of freight wagons with various bogie. Transport, 30(1), 88-92. https://doi.org/10.3846/16484142.2015.1020565
9. Suchandana, M., Preeta, S., Abdullah, A., Tahani, A., & Anup, U. (2025). Design and development of wagon load monitoring system using fibre Bragg grating sensor. Optical Fiber Technology, 90, 104149. https://doi.org/10.1016/j.yofte.2025.104149
10. Sagin, S., Kuropyatnyk, O., Sagin, A., Tkachenko, I., Píštěk, V., & Kučera, P. (2022). Ensuring the Environmental Friendliness of Drillships during Their Operation in Special Ecological Regions of Northern Europe. Journal of Marine Science and Engineering, 10, 1331. https://doi.org/10.3390/jmse10091331
11. Bezlutsky, V., Pipchenko, O., Medvediev, Ie., Padchenko, O., Lytvynenko, A., & Sova, S. (2024). The Current State and Trends in the Development of Non-Contact Temperature Monitoring of the Railway Rolling Stock Elements. Transport Means Proceedings of the 28 th International Scientific Conference, (pp. 1008-1013). https://doi.org/10.5755/e01.2351-7034.2024.P1008-1013
12. Shvets, A. (2021). Analysis of the dynamics of freight cars with lateral displacement of the front bogie. Advanced Mathematical Models and Applications, 6(1), 45-58.
13. Domin, Y., Domin, R., Cherniak, G., & Nozhenko, V. (2021). Analysis of the conditions for the exhaustion of the stability margin in the rail track of freight cars with three-piece bogies. Archives of Transport, 57(1), 119-129. https://doi.org/10.5604/01.3001.0014.8042
14. Hazrati Ashtiani, I., Rakheja, S., & Ahmed, A. K. W. (2017). Influence of friction wedge characteristics on lateral response and hunting of freight wagons with three-piece bogies. Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part F: Journal of Rail and Rapid Transit, 231(8), 877-891. https://doi.org/10.1177/0954409716647095
15. Bezlutsky, V., Melnyk, O., Emelyanova, T., Lisnychiy, V., Lytvynenko, A., & Sova, S. (2024). Temperature Loads in Railway Structures and General Engineering Practice. Transport Means Proceedings of the 28 th International Scientific Conference, 581-586. https://doi.org/10.5755/e01.2351-7034.2024.P581-586
16. Domin, R., Domin, I., Cherniak, G., Mostovych, A., Konstantidi, V., & Gryndei, P. (2016). Investigation of the some problems of running safety of rolling stock on the Ukrainian railways. Archives of Transport, 40(4), 15-27. https://doi.org/10.5604/08669546.1225459
17. Shvets, A., Bolotov, O., Percevoj, A., Ghlukhov, V., Bolotov, O., & Saparova, L. (2020). Research of dynamic indicators and influence of different types of rolling stock on railway track. IOP Conference Series: Materials Science and Engineering, 985(1), 012010. https://doi.org/10.1088/1757-899X/985/1/012010
18. Gomes, V. M. G., Pinto, N. M. P., Montenegro, P. A., Correia, J. A. F. O., Calçada, R., & Jesus, A. M. P. (2024). Experiments for a fatigue damage analysis applied in leaf spring suspensions of freight wagons. Procedia Structural Integrity, 54, 561-567. https://doi.org/10.1016/j.prostr.2024.01.119
19. Melnik, R., Koziak, S., Seńko, J., Dižo J., & Caban, J. (2024). Evaluation of dynamics of a freight wagon model with viscous damping. Applied Sciences (Switzerland), 14(22), 10624. https://doi.org/10.3390/app142210624
20. Liangliang, Y., Shihui, L., Maoha, F., & Chen, W. (2024). Effects of mixed marshalling modes on longitudinal freight train dynamics. Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part F: Journal of Rail and Rapid Transit, 237(8), 1060-1071. https://doi.org/10.1177/09544097231151477
Наступні статті з поточного розділу:
- Формування ціннісних орієнтацій особистості здобувача вищої освіти в економічній галузі засобами української мови - 28/04/2025 16:57
- Моделювання стратегій уникнення перешкод у групах БПЛА - 28/04/2025 16:57
- Розробка багатофункціональної географічної бази даних для управління інфраструктурою міста Хошимін (В’єтнам) - 28/04/2025 16:57
- Дискретний перцептрон на основі ймовірнісних оцінок зміщених синаптичних сигналів - 28/04/2025 16:57
- Діалог із генеративним штучним інтелектом: чи вільний його «продукт» від порушень академічної доброчесності? - 28/04/2025 16:57
- Право на належні, безпечні та здорові умови праці: організаційно-правові гарантії їх забезпечення в Україні - 28/04/2025 16:57
- Екологічне управління: оцінювання надійності екосистем для забезпечення їхньої екологічної стійкості - 28/04/2025 16:57
- Вплив розподілу захисного потенціалу сталевого підземного трубопроводу на процеси електрохімічної корозії - 28/04/2025 16:57
- Реалізація обчислювального експерименту ударної взаємодії сферичних тіл - 28/04/2025 16:57
- Визначення швидкостей точок механізму третього класу із трьома ведучими ланками графоаналітичним методом - 28/04/2025 16:57
Попередні статті з поточного розділу:
- Вплив термічної обробки на механічні властивості деталей з нейлону в адитивному виробництві - 28/04/2025 16:57
- Вплив Si та Mn на механічні властивості та лінійну усадку немагнітних литих бронз системи Cu-Al - 28/04/2025 16:57
- Визначення причин ушкодження поверхні кочення при експлуатації залізничних коліс - 28/04/2025 16:57
- Випробування системи тонкої класифікації у процесах переробки та утилізації відходів гірничодобувної промисловості - 28/04/2025 16:57
- Визначення величини гармонійного спотворення віброакустичних сигналів у процесі бурових робіт - 28/04/2025 16:57
- Дослідження напружено-деформованого стану кріплення шахтного ствола в умовах тривалої експлуатації - 28/04/2025 16:57
- Особливості технологічних факторів спорудження свердловин на прикладі нафтогазових родовищ - 28/04/2025 16:57
- Забезпечення стійкості укосів кар’єрів при комбінованій розробці родовищ корисних копалин - 28/04/2025 16:57
- Встановлення граничного контуру кар’єру на основі мінімізації об’єму приконтурної рудної зони - 28/04/2025 16:57
- Модельне представлення впливу підпору гідросуміші в камері розмиву на висоту підйому гідроелеватора - 28/04/2025 16:57