Вплив коучингу на розвиток лідерських умінь менеджера

Рейтинг користувача:  / 0
ГіршийКращий 

Authors:

Н. Ю. Подольчак, докторекономічнихнаук, професор, orcid.org/0000-0002-0284-9601, Національний університет „Львівська політехніка“, м. Львів, Україна, e-mail: Veronika.Y. Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Л. М. Прокопишин-Рашкевич, кандидат економічних наук, orcid.org/0000-0002-6194-8597, Національний університет „Львівська політехніка“, м. Львів, Україна, e-mail: Veronika.Y. Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

В. Я. Карковська, кандидатекономічнихнаук, доцент, orcid.org/0000-0003-0178-4137, Національний університет „Львівська політехніка“, м. Львів, Україна, e-mail: Veronika.Y. Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Abstract:

Мета. Розкрити суть концепції внутрішнього тренінгу, визначити лідерські стилі управління, їх переваги й недоліки та відобразити розвиток компетенцій через вплив зовнішнього та управлінського коучингу в компанії.

Методика. Для вирішення проблеми були застосовані теоретико-методологічні методи, науково-теоретичний аналіз літератури з досліджуваної проблеми. Роботи були проаналізовані на пошук загальних категорій з посиланням на обґрунтовану методологію дослідження.

Результати. Проаналізовані стилі керівництва менеджера та умови їх використання. Визначено, що коучинговому стилю управління притаманно набагато більше переваг, і він може бути використаний тільки керівником-лідером, який дійсно має професійні компетенції, інноваційні підходи та організаційні здібності. Для управлінців промислових підприємств розроблені методичні рекомендації щодо формування ефективної системи внутрішнього коучингу, метою якої є вдалий вибір стилю управління у відповідності до декомпозиції завдань.

Наукова новизна. Коучинг визначено як основний інструмент особистого та професійного розвитку, що може забезпечити менеджерів знаннями й навичками, вибором і майстерним використанням підходів лідерства. З’ясовано, що менеджер не завжди може зайняти лідируючі позиції, правильно підібрати стиль лідерства. Тому автори пропонують залучити зовнішній коучинг, щоб поліпшити лідерські навички менеджера. Обгрунтовано, що внутрішній коучинг повинен бути спрямованим на розвиток професійної кваліфікації працівників, їхньої ініціативи та продуктивності.

Практична значимість. Обґрунтовано, що використання зовнішнього коучингу сприяє розвитку управлінських компетенцій і лідерських позицій. Крім того, він формує внутрішній коучинг у компанії, націлений на роботу в команді і, як результат, – забезпечує зростання знань, вмінь та здібностей працівників і розвиток їх потенціалу.

References.

1. Bachkirova, T., Spence, G., & Drake, D. (Eds.) (2016). The SAGE Handbook of Coaching. London, UK: SAGE Publications. Retrieved from: https://www.associationforcoaching.com/resource/resmgr/Webinars/Webinar_13/Webinar_13_Session_3_Resourc.pdf.

2. Atkinson, M., & Chois, R.T. (2009). The Art & Science of Coaching: Inner Dynamics of Coaching (Translated from English). Kyiv: Companion Group.

3. Hamlin, R.G., Ellinger, A.E., & Beattie, R.S. (2009). Toward a profession of coaching? A definitional examination of “coaching,” “organization development,” and “human resource development”. International Journal of Evidence Based Coaching and Mentoring, 7(1), 13-38.

4. Gregory, J.B., & Levy, P.E. (2010). Employee coaching relationships: Enhancing construct clarity and measurement. Coaching: An International Journal of Theory, Research and Practice, 3, 109-123. DOI: 10.1080/17521882.2010.502901.

5. Hagen, M., & Aguilar, M.G. (2012). The impact of managerial coaching on learning outcomes within the team context: An analysis. Human Resource Development Quarterly, 23, 363-388. DOI: 10.1002/hrdq.21140.

6. Dahling, J.J., Ritchie Taylor, S., Chau, S.L., & Dwight, S.A. (2016). Does Coaching Matter? A Multilevel Model Linking Managerial Coaching Skill and Frequency to Sales Goal Attainment. Personnel Psychology, 69, 863-894. DOI: 10.1111/peps.12123.

7. Milner, J., & McCarthy, G. (2014). Leaders as team coaches? Insights from an Australian study. Australian and New Zealand Academy of Management Annual Conference (pp. 1-14). Retrieved from http://ro.uow.edu.au/cgi/viewcontent.cgi?article=1442&context=gsbpapers.

8. Milner, J., & Milner, T. (2018). Most Managers Don’t Know How to Coach People. But They Can Learn. Retrieved from: https://hbr.org/2018/08/most-managers-dont-know-how-to-coach-people-but-they-can-learn.

9. Milner, J., McCarthy, G., & Milner, T. (2017). Training for the coaching leader: How organizations can support managers. Journal of Management Development, 37(2), 188-200. DOI: 10.1108/JMD-04-2017-0135.

10. Grant, A.M. (2014). The Efficacy of Executive Coaching in Times of Organizational Change. Journal of Change Management, 14(2), 258-280. DOI: 10.1080/14697017.2013.80515911.

11. Rock, D., & Donde, R. (2008). Driving organizational change with internal coaching programs: Part One. Industrial and Commercial Training, 40(1), 10-18. DOI: 10.1108/ 00197850810841594.

12. Podolchak, N.Y., Prokopyshyn-Rashkevych, L.M., & Karkovska, V.J. (2014). Coaching as the art of increasing effective implementation of enterprise’s managerial potential. Actual Problems of Economics, 158(8), 147-153.

13. Turner, C., & McCarthy, G. (2015). Coachable Moments: Identifying Factors that Influence Managers to take Advantage of Coachable Moments in Day-to-Day Management. International Journal of Evidence Based Coaching and Mentoring, 13(1), 1-13.

14. Kim, S., & Kuo, M. (2015). Examining the Relationships Among Coaching, Trustworthiness, and Role Behaviors: A Social Exchange Perspective. The Journal of Applied Behavioral Science, 51(2), 152-176. DOI: 10.1177/0021886315574884.

 повний текст / full article



Відвідувачі

6235609
Сьогодні
За місяць
Всього
63
62286
6235609

Гостьова книга

Якщо у вас є питання, побажання або пропозиції, ви можете написати їх у нашій «Гостьовій книзі»

Реєстраційні дані

ISSN (print) 2071-2227,
ISSN (online) 2223-2362.
Журнал зареєстровано у Міністерстві юстиції України.
Реєстраційний номер КВ № 17742-6592ПР від 27.04.2011.

Контакти

49005, м. Дніпро, пр. Д. Яворницького, 19, корп. 3, к. 24 а
Тел.: +38 (056) 746 32 79.
e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Ви тут: Головна Архів журналу за випусками 2019 Зміст №4 2019 Економіка та управління Вплив коучингу на розвиток лідерських умінь менеджера